Gemeente Denderleeuw wordt door studenten van de opleidingen Citymarketing alsook Media en Entertainment business van de VIVES-hogeschool in Kortrijk onder de loep genomen. Zij kregen de opdracht een evaluatierapport citymarketing te maken alsook een video te creëren die de troeven van Denderleeuw voor investeerders en bedrijven extra in de verf zet. “Van het vrijetijdshuis tot de herwaardering van de stationsbuurt en de heraanleg van de dorpskern, ons lokaal bestuur zet in op vernieuwing en investeert in de openbare ruimte om een positief ondernemersklimaat te creëren”, zegt schepen van Lokale Economie Jan De Nul. “Denderleeuw streeft ernaar om niet alleen een gemeente te zijn waar het fijn is om te leven, maar ook om te ondernemen. Deze inspanningen gaan hand in hand met talrijke infrastructuurprojecten onder de noemer “Denderleeuw In Beweging”. Met de VIVES-hogeschool kijken we nu op een eerder theoretische manier naar onze gemeente. Op basis van hun bevindingen hopen we een krachtige boodschap te kunnen overbrengen aan potentiële investeerders en bedrijven, en zo ons streven naar groei en ontwikkeling kunnen versterken.”
“Onze campagne Denderleeuw in beweging werd als voorbeeld gebruikt tijdens de lessen in de opleiding Media en Entertainment Business”, gaat schepen Marnick Vaeyens verder. “Na contact met de VIVES-hogeschool besloten we de studenten uit te dagen en gaven hun de opdracht een evaluatie- en adviesrapport van Denderleeuw op te stellen en ook een filmpje te maken. Het is mogelijk dat je de studenten de komende weken in de stationsomgeving tegenkomt, want één van hun taken bestaat eruit enquêtes af te nemen van pendelaars. Wij voelen ons enorm vereerd dat wij als toonvoorbeeld gebruikt worden en kijken uit naar de resultaten van deze bijzondere samenwerking.”