Visit Aalst lanceert nieuwe gadgetlijn in ‘indrukwekkende stijl’…

Visit Aalst pakt uit met een nieuwe gadget lijn en die mag gezien worden. Het is een combinatie van klassieke souvenirs en hippe items, zoals paraplu’s, sokken en cadeaupapier. Allemaal dragen ze tekeningen van gekende gebouwen, standbeelden en uitzichten, ontworpen door illustrator Bram De Baere. “Onze toeristische trekpleisters en hun specifieke kenmerken werden bekeken vanuit een creatieve bril. Het gevoel van ‘onderdompeling’ dat we toeristen in Aalst ook fysiek willen laten beleven, komt volledig tot zijn recht in deze ‘indrukwekkende’ gadget lijn,” kondigt schepen van Toerisme Caroline De Meerleer (N-VA) trots aan. Hoewel een souvenir kopen voor het thuisfront als gebruik al zo oud is als de straat, zijn de hebbedingen die je vandaag in het info-kantoor kan kopen hip en trendy. Visit Aalst pakt uit met een combinatie van klassiekers en onverwachte voorwerpen in een origineel jasje. Op dit moment is er inpakpapier, een paraplu, een paar sokken en een totebag te koop. Daar komen later nog magneten, sleutelhangers, balpennen en een herbruikbare koffiebeker bij.

Alle nieuwe gadgets hebben één ding gemeen: er is een spreekwoordelijke hoek af. Visit Aalst nam illustrator Bram De Baere onder de arm om tekeningen te maken van gekende Aalsterse stadszichten, die ook de kernwaarden lef, humor, satire en vakmanschap goed uit de verf laten komen. Dat leverde negen unieke tekeningen van gekende gebouwen en locaties in de stad op, die ook samen als patroon het DNA van de stad tonen. De Baere had een duidelijke visie toen hij begon te tekenen. “Toen ik vanuit Visit Aalst de vraag kreeg om enkele Aalsterse trekpleisters grafisch in beeld te brengen, wou ik meer brengen dan enkel een illustratie van een gebouw of standbeeld. Een stad moet je doorvoelen. Vandaar kwam het idee om naast de bezienswaardigheid zelf ook de beleving mee te geven. Je ziet mensen, interactie en beweging in elk van de tekeningen. Voor het totaalbeeld wou ik afstappen van de klassieke som van monumenten, samengebracht in een statische skyline. De keuze voor een patroon met alle tekeningen die door elkaar lopen is een keuze voor sfeer opsnuiven en onderdompeling. Eerder dan de bezienswaardigheden geïsoleerd te bekijken,” zegt De Baere.

Bij het begin van het traditionele toeristische seizoen stelt Visit Aalst de nieuwe gadgets graag voor. “Samen met het team Toerisme waren we al langer aan het broeden op ons ei. En we zijn blij dat we het vandaag mogen leggen,” zegt een tevreden toerisme schepen De Meerleer. “De ontwikkeling van een nieuwe merchandising lijn, die onze toeristische troeven volgens de kernwaarden weerspiegelt, moet er ‘boenk op’ zijn. Met dank aan Bram en zijn blik op ‘onderdompeling’ kan je deze nieuwe collectie alleen maar indrukwekkend noemen, letterlijk en figuurlijk. En dat gevoel moet een toerist ook overhouden aan een bezoek aan onze stad. Maar daar stopt het niet. De komende weken vullen tal van nieuwe leuke voorwerpen deze lijn verder aan. De kers op de taart voorzien we, als alles volgens de plan verloopt, tegen het einde van de maand,” geeft De Meerleer nog als teaser mee.

Alle souvenirs en gadgets zijn te koop in het toeristisch info-kantoor op de Hopmarkt 51 te Aalst. Het kantoor is open van maandag tot vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur, op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur en op zon- en feestdagen van 13.00 tot 17.00 uur. Meer info via visit-aalst.be.

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Publireportage. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *