In het SkylinE40 kantorencomplex in Aalst werd gisteren het nieuwste kantoor van VGD geopend. Dat gebeurde in aanwezigheid van burgemeester Christoph D’Haese. De investering past in de strategie van VGD om zijn regionale dienstverlening verder uit te bouwen. “Het nieuwe kantoor ademt ons DNA. Hier vallen alle barrières weg en zijn alle faciliteiten aanwezig om klanten optimaal te begeleiden en medewerkers nog beter in hun taken te ondersteunen”, stelt Anthony Meul, partner bij VGD. Al meer dan veertig jaar is VGD de kennispartner van de Vlaamse ondernemer. Met veertien kantoren over Vlaanderen en meer dan 350 adviseurs ondersteunt het ondernemers bij elk vraagstuk dat ze hebben. Dat gaat van vragen omtrent audit, tax en accountancy, tot specifiekere vragen rond subsidies, milieu, corporate finance of vermogensplanning. In Aalst, waar VGD al enkele jaren een uitvalbasis heeft, verhuizen de activiteiten nu van de Marcel de Bisschopstraat naar het SkylineE40 kantorencomplex.
“Het nieuwe kantoor is makkelijker bereikbaar. Dat is een enorme troef, in het kader van onze dienstverlening, maar ook in het kader van het aantrekken van nieuw talent. Tegelijk wordt het een werkplek waar medewerkers van onze verschillende businesslines kunnen samenwerken. Ook daar zullen onze klanten de vruchten van plukken”, stelt kantoorverantwoordelijke Dries Hostens. VGD rekruteert ook volop. In heel Vlaanderen staan verschillende vacatures open, voor startende profielen die het werkveld nog moeten leren kennen tot ervaren experts die hun kennis willen aanwenden om groeibedrijven te adviseren en begeleiden. Specifiek voor het kantoor in Aalst wordt er naar een assistant advisor accountancy en een senior advisor accountancy gezocht.
“Door inspirerende, vlot bereikbare werkplek te creëren willen we meer mensen overtuigen om bij ons aan de slag te gaan. Dat de zoektocht niet eenvoudig is, beseffen we, maar we zien wel dat eens er iemand bij ons getekend heeft, we hem ook langdurig aan ons kunnen binden. Zo zie je dat al onze inspanningen ook daadwerkelijk iets opleveren. Niet voor niets zijn we trouwens voor de vijfde keer uitgeroepen tot ‘Great Place To Work’, een erkenning die ons te beurt viel na een uitgebreide tevredenheidsenquête onder het personeel.” Uit die enquête bleek onder meer dat er binnen VGD een sterke cultuur van flexibiliteit en autonomie heerst. “En in werkplekken als het nieuwe Aalsterse kantoor willen we die flexibiliteit maximaal faciliteren”, gaat Anthony verder. “Ze zijn modern ingericht en stralen tegelijk rust uit. Bovendien is het kantoor bij VGD geen vast gegeven. Wij zien het eerder als één van de vele werkplekken waar je naartoe kunt komen als je dat zelf nodig acht: om met een klant af te spreken of een brainstormsessie met collega’s te houden, bijvoorbeeld.”
Leuk detail: elke vergaderzaal in het nieuwe kantoor draagt de naam van een bekende Aalstenaar, gaande van Louis Paul Boon, over Bockie De Repper tot Phara De Aguirre. “Het mag dan wel ludiek bedoeld zijn, er is wel over nagedacht. We weten immers maar al te goed hoe belangrijk lokale verankering is. We kiezen er ook bewust voor om mensen uit de regio kansen geven, want zij kennen als geen ander de cultuur en weten wat er onder onze klanten leeft. Daarnaast willen wij ons steentje bijdragen aan het Aalsterse ondernemersklimaat door samen met de stad initiatieven te nemen om ondernemers te verbinden”, aldus Dries Hostens.