Het initiatief van VTM, Q-music en Belfius-bank om via de Rode Neuzen actie aandacht te vragen voor en financiële ondersteuning te leveren voor jongeren met psychische problemen leverde ook in Lede een mooi bedrag op. Het gemeentebestuur, de bibliotheek en de sportdienst van Lede verkochten driehonderd Rode Neuzen waardoor ze 900 euro konden overmaken aan het goede doel. Wielertoeristenclub de Wanzeelse Wielerwonderen verkochten tijdens hun Peletonfuif in zaal Hoop in de Toekomst en bij Coiffure Dominique 180 rode neuzen, goed voor 540 euro. Samengeteld met de verkoop van Rode Neuzen in het Belfius-kantoor en psychiatrisch centrum van Lede werd zo voor een totaalbedrag van 2.520 euro ingezameld. Een resultaat waar zelfs de Leedse burgemeester Roland Uyttendaele, en de kantoordirecteur Kris Vijverman van Belfius-bank, nog in de verste verte van durfden te dromen.
ADVERTENTIE
ARCHIEF