En neen, dit wordt niet aan Jani gevraagd J. De stad Aalst diende hiervoor een dossier voor projectsubsidie in bij de Provincie Oost-Vlaanderen, en met succes. Er werd een subsidie van 9880 euro toegekend. Op 9 en 15 februari werden in Aalst twee inspiratiesessies georganiseerd met als doel een aantal promotionele kenmerken van Aalst als winkelstad te bepalen samen met handelaars en horeca-uitbaters. Zo’n 200 personen tekenden hierop present. Uit deze sessies kwam naar voren dat Aalst zich kan profileren als een creatieve en gezellige winkelstad met een knipoog. Hiertoe dient de creativiteit en de humor die zo kenmerkend is voor Aalst doorgetrokken te worden in de winkelbeleving. Daardoor kunnen wij ons onderscheiden van andere winkelsteden. De communicatie en styling van drie evenementen rond lokale handel in Aalst zal worden uitbesteed aan een creatieve firma. Er wordt gevraagd om de topdag in Aalst (begin mei 2018), de zomerbraderij (eind juni 2018) en herfstshopping (eind september 2018) te restylen. De vraag is om voor deze drie evenementen een concept met wervende beelden te ontwerpen met de link naar creativiteit en humor. Deze beelden zullen dan de basis vormen van de communicatiestrategie ter promotie van het Aalsterse winkelhart.
Er zal bijkomend gevraagd worden drie extra beelden te ontwerpen om de handel in Aalst te promoten in diverse communicatieacties zoals bv. advertenties in kranten, online campagnes, bestickeringsacties,… Eén van deze drie extra beelden moet specifiek bruikbaar zijn voor communicatieacties in de kernen van de deelgemeenten naar aanleiding van lokale acties (braderijen, avondmarkten, …).
Schepen van Handel en Horeca Katrien Beulens (CD&V): “Het is zeer belangrijk dat we iedereen mee hebben in dit verhaal. Wij zijn dus ook blij dat de provincie hier mee aan helpt schrijven. De campagne zal zich niet enkel beperken tot de stadskern maar ook in de deelgemeenten zichtbaar zijn.”