Medewerkers van verschillende stadsdiensten hebben in oktober en november hun uiterste best gedaan voor de nationale #BakeWithLove-campagne van de Stichting Alzheimer Onderzoek. Tussen 21 september en 21 november bakte en verkocht het personeel lekkers voor dit goede doel. Goed voor een bedrag van om en bij de 4.400 euro. De cheque werd donderdag in het administratief centrum overhandigd aan Joost Martens, de directeur van de Stichting Alzheimer Onderzoek. Op 21 september, ter gelegenheid van Wereld Alzheimer Dag, ging de nationale #BakeWithLovecampagne van Stichting Alzheimer Onderzoek van start. Met deze campagne vraagt de stichting meer aandacht voor alzheimer en fondsenwerving voor alzheimeronderzoek.
De stad Aalst steunde de actie van de Stichting Alzheimeronderzoek en trok de bakcampagne op gang in Lokaal Dienstencentrum de Maretak. Daar werden de eerste cupcakes o.a. gemaakt en verkocht door bewoners van WZC Mijlbeke. Enkele weken later werd in WZC Mijlbeke nog eens samen met de bewoners een actie uitgewerkt. De andere woonzorgcentra en collega’s in het administratief centrum volgden hun voorbeeld.
De vier woonzorgcentra – WZC De Faluintjes, WZC Mijlbeke, WZC Sint-Job en WZC De Hopperank – zamelden samen 2 876 euro in. De individuele en groepsacties van medewerkers in het administratief centrum, een actie in het trefcentrum en acties in het lokaal dienstencentrum brachten het totaal op 4 400 euro.
Ferdinand en Rik, twee bewoners van WZC Mijlbeke die mee gebakken hebben bij de start van de campagne, overhandigden op 7 december de cheque aan Joost Martens, directeur van de Stichting Alzheimeronderzoek.
Stichting Alzheimer roept elk jaar met de actie #BakeWithLove op om te bakken voor het goede doel. Het ingezamelde geld wordt gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek naar Alzheimer en dementie. Voor Alzheimer zijn er tot op heden nog geen geneesmiddelen. Terwijl het aantal patiënten met Alzheimer of andere vormen van dementie elk jaar stijgt.