Spott ™ is er trots op aan te kondigen dat ze samenwerken met Eurovision om de 2018-editie tot de meest interactieve te maken. Spott ™ werkt samen met Eurovision om zowel de halve finale als de finale show als nooit tevoren interactief te maken. Met de unieke technologie van Spott ™ kunnen kijkers over de hele wereld communiceren met hun favoriete zangers, ontdekken wie hun outfits heeft ontworpen, de songteksten leren en nog veel meer, ongeacht het kanaal. Bezoekers van de Eurovisie-website ontvangen updates over de nieuwste artiesten die zijn toegevoegd, zodat ze kunnen beginnen met verkennen, zelfs voordat de show begint. Deze inspiratie gaat ook door na de laatste show, omdat de gegevens van Spott ™ op de platforms van Eurovision blijven leven. Op het officiële Eurovisie YouTube-kanaal is interactie mogelijk via links onder de video’s van elke voorstelling, die door miljoenen fans zullen worden bekeken.
Door contextueel relevante informatie aan te bieden, transformeert Spott ™ de ervaring van het publiek om Eurovisie te bekijken van een passieve naar een interactieve. Via Spott ™ wordt de nieuwsgierigheid van het publiek naar ontwerpers, songteksten en landen onmiddellijk omgezet in actie. Het voordeel voor het Eurovisie Songfestival is een meer betrokken publiek, in staat om op een dieper, persoonlijker niveau met hun favoriete liedjes te communiceren. We zijn erg verheugd om met Eurovision samen te werken op deze eerste wereld om een nieuwe ervaring te bieden aan het publiek van dit wereldwijde culturele evenement.