Sint-Jozefscollege kreeg het bezoek van enkele Zwitsers…

Op dinsdag 21 maart kwam een delegatie van 20 Zweedse leerlingen en 3 leerkrachten langs op het Aalsters Sint-Jozefscollege. Het was reeds voor de derde maal dat leerlingen uit het Njudungsgymnasiet uit Vetlanda een bezoek brachten aan Aalst. Zij kregen een rondleiding in het college en woonden in kleine groepjes een les Frans en Engels bij, samen met hun leeftijdsgenoten van het college. ’s Middags kregen de Zweedse bezoekers uiteraard … Belgische frieten! Het Njudungsgymnasium heeft een jaarlijkse traditie waarbij de Europese instellingen in Brussel worden bezocht. Bijkomend bezoek aan Aalst heeft een bijzondere reden. Yun Koole is zowel oud-leerlinge van het Sint-Jozefscollege als van het Njudungsgymnasiet uit Vetlanda. Yun, momenteel studerend in Gent, verhuisde eind 2014 met haar familie uit Aalst naar het Zweedse Björköby..

Via Yun kwam de aangename Belgo-Zweedse uitwisseling met het Sint-Jozefscollege tot stand. Plannen om via internet leerlingen van beide scholen educatief te laten samenwerken worden alvast gesmeed. De Zweedse delegatie nodigde het Sint-Jozefscollege uit voor een tegenbezoek in Vetlanda. Wordt vervolgd!

Dit schreef een ex-leerkracht aan Yun: Het doel van de reis is om de leerlingen van de richting ‘maatschappijleer’ een breder beeld te laten krijgen en kennis op te doen over de EU. Door internationale contacten wordt dat een belangrijk deel van hun opleiding. Daarenboven is de uitwisseling  met de school een opportuniteit om internationale contacten te leggen en om de talenkennis van de leerlingen uit te breiden, in het bijzonder voor de leerlingen die Frans volgen. Dankzij Yun hebben we de kans gekregen om contacten te leggen met het college in Aalst. Elke keer zijn we telkens opnieuw goed ontvangen en wij hopen dat er nog uitwisselingen zullen volgen.

 

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *