De vzw Red de Erpe- en Siesegemkouter blijft vechten voor het behoud van de Siesegemkouter en trekt opnieuw naar de Raad voor Vergunningsbetwistingen.
Volgens de vzw Red de Erpe-Siesegemkouter zal het bedrijventerrein zorgen voor veel extra verkeer. Volgens schattingen komen er dagelijks tussen de 3.386 en 6.800 extra autobewegingen en 811 tot 1.760 vrachtwagens bij. Zelfs het lage schattingscijfer betekent een zware bijkomende belasting.
Omwille van veiligheidsredenen en leefbaarheid mag het bedrijventerrein volgens de goedgekeurde plannen niet ontsloten worden via het gehucht Maal. Volgens het oorspronkelijke en nog steeds geldende GRUP zouden de Merestraat en Blauwenbergstraat bij de aanleg van het bedrijvensterrein afgesloten moeten worden voor verkeer van en naar het bedrijventerrein, en moet het verkeer van het gehucht Maal beter worden afgeleid naar de Gentsesteenweg. “Maar dit wordt niet uitgevoerd.
Het Aalsterse stadsbestuur blijft deze regel negeren, omdat het beter afleiden van het verkeer van het gehucht Maal naar de Gentsesteenweg extra infrastructuur vereist.”, aldus Red de Erpe-en Siesegemkouter.
Red de Erpe- en Siesegemkouter vzw: “De stad Aalst presenteert het bedrijventerrein als een “Health & Care”-project met ruimte voor een zorgcampus . Maar in werkelijkheid is het terrein volgens de voorschriften bedoeld voor industriële activiteiten, inclusief afvalverwerking en Seveso-bedrijven (bedrijven met gevaarlijke stoffen) en heeft het eerste bedrijf dat zich vestigde niets te maken met zorg, maar is een bouwbedrijf en mede-ontwikkelaar van het bedrijventerrein.”