Reizigers van De Lijn kunnen voortaan genieten van een nog soepelere reiservaring dankzij de recente toevoeging aan de app van De Lijn. Met de gloednieuwe functie ‘Voertuig op kaart’ kunnen reizigers in realtime hun bus of tram volgen op een interactieve kaart. De lancering van deze feature, een primeur voor de Benelux, wordt ondersteund door de campagne ‘Maak kennis met Frans en Frons’. “Met de nieuwe ‘Voertuig op kaart’-functie brengen we de reiservaring bij De Lijn naar een hoger niveau. Bij De Lijn streven we er voortdurend naar om onze diensten te optimaliseren en nieuwe functies te ontwikkelen, en deze toevoeging is een van onze meest geavanceerde tot nu toe. We zetten hiermee maximaal in op het ontzorgen van onze reizigers. We willen hen een vlotte, aangename reiservaring met het openbaar vervoer aanbieden.” – Ann Schoubs, directeur-generaal van De Lijn.
Met ‘Voertuig op kaart’ hebben reizigers de mogelijkheid om hun voertuig in realtime te volgen terwijl ze onderweg zijn. De interactieve kaart in de app geeft hun de exacte locatie van hun bus of tram weer. Dit stelt reizigers in staat om hun reis nauwkeurig te plannen en eventuele vertragingen of wijzigingen in de dienstregeling op de voet te volgen.
Bovendien biedt De Lijn extra voordelen aan reizigers die in de app een account hebben aangemaakt, en favoriete haltes of lijnen hebben aangeduid. Deze gebruikers ontvangen gepersonaliseerde reisinformatie bij storingen of wijzigingen in de dienstregeling.
Op 1 juli gaat een volgende fase in van het nieuwe netwerk in het kader van basisbereikbaarheid. Verspreid over Vlaanderen gaan er lijnen veranderen. Klanten kunnen dan rekenen op de reisinformatiekanalen om hen wegwijs te maken.
(Foto: De Lijn)