PVDA Aalst lanceert meldpunt over nieuw vervoersplan De Lijn…

Sinds de nieuwe dienstregeling van De Lijn in Aalst, België, zijn veel inwoners ontevreden over de moeilijkheden bij het bereiken van hun bestemming met de bus. De PVDA Aalst heeft een meldpunt gelanceerd om getuigenissen te verzamelen over het nieuwe vervoersplan, waarin 104 bushaltes zijn geschrapt. Tot nu toe zijn er 73 klachten binnengekomen. PVDA Aalst benadrukt dat het schrappen van bushaltes geen oplossing is en pleit voor investeringen in meer, beter en betaalbaar openbaar vervoer. “In april 2019 stemde geen enkele politieke partij in het Vlaams Parlement tegen het decreet basisbereikbaarheid, dat de basis vormt voor de nieuwe vervoersplannen. PVDA Aalst onthulde in 2021 dat meer dan honderd bushaltes zouden verdwijnen. De reacties van busgebruikers, De Lijn-personeel en andere belanghebbenden hebben geleid tot een meldpunt waar mensen hun stem kunnen laten horen.

PVDA Aalst blijft zich verzetten tegen de besparingen op het openbaar vervoer en roept op tot druk op de Vlaamse regering, het stadsbestuur en de vervoerregioraad om de grootste noden in kaart te brengen en te adresseren. Het meldpunt kan je gemakkelijk terugvinden via deze link aldus Alexander Van Ransbeeck van PVDA Aalst.

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Politiek. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *