Poppen geven leerlingen dynamiek tijdens schouwspel…

Leerlingen Sint-Augustinusinstituut Aalst Persregio DenderDe leerlingen van het vijfde jaar Jeugd- en Gehandicaptenzorg van het Sint-Augustinusinstituut (SAI) uit Aalst zetten 7 kleine voorstellingen op. Dit gebeurt samen met de leerlingen van groep 1, 2 en 3 van het Buitengewoon Lager Onderwijs (BuLO) Don Bosco eveneens uit Aalst. Dit initiatief was het hoogtepunt van de wekenlange voorbereidingen van beide scholen. In de eerste stap werden er originele en interactieve brieven uitgewisseld waarbij de leerlingen zich voorstelden en elkaar uitnodigden om samen iets te doen. Hierdoor werd ieders nieuwsgierigheid geprikkeld en keken alle leerlingen er naar uit om elkaar te ontmoeten in levende lijve. Ieder kind en jongere werd uitgedaagd door professionele poppenspelers. Zij hebben ervaring in poppenspel, maar ook in theater spelen met mensen met een beperking. Deze combinatie maakte van hen de ideale partners om de leerlingen hun creativiteit te prikkelen en te tonen.

De  eerste echte ontmoeting tussen de klasgroepen verliep heel vlot. Tijdens verschillende ‘opwarmingsspelletjes’ toonden alle leerlingen onmiddellijk hoe actief, creatief en fantasierijk ze zijn. Deze spelletjesnamiddag bleek een goede basis om verder te werken. Samen bouwden de leerlingen niet enkel stap voor stap een poppenspel, maar ook het decor en omkadering was voor hen een uitdaging waarvan het resultaat mag gezien worden. Tijdens het poppenspel kwam elkeen tot zijn recht en samen toonden ze een spetterend schouwspel. Dit alles kwam tot stand mede dankzij de subsidiëring die de scholen kreeg van ‘Dynamo3’ en ‘Canon, Cultuurcel’.

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Publireportage. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *