Pasco Gifts dat gevestigd is in Aalst, wint ‘Product Media Advisor of the Year Award 2017’. De Product Media Advisor of the Year Award is een initiatief van het vakblad Promo Biss in samenwerking met de Belgian Association of Promotional Products – BAPP. De prijs werd voor de derde maal uitgereikt. Pasco Gifts kreeg de gold-award vorige week tijdens de belangrijke internationale vakbeurs voor product media (promotionele producten en business gifts) PSI in Düsseldorf. De KMO uit Aalst bestaat sinds 2003 en wordt geleid door Ronny De Smedt en Bart Boterberg. De jury was bekoord door de menselijke aanpak (de klant staat er centraal) en de leergierige instelling van het bedrijf. Het is de laatste jaren zowel offline als online sterk bezig en toont liefde en passie voor het vak.
De vakjury bestond uit Jill Pans (New Wave), Serge Mertens (PF Concept), Erich Cormann (BAPP), Jean Renaux (Carry On), Jackie Weyts (Group Joos), John Swaab (uitgeverij Het Portaal) en Ad van Poppel (hoofdredacteur Promo-Biss/Promz.be). De jury nomineerde in elke categorie acht bedrijven. Op basis van die lijst brachten ook de eindklanten en de leveranciers van de product media adviseurs hun stem uit. Naast de stemming van de vakjury (die voor 50% mee woog in het eindresultaat) en die van de suppliers (goed voor 30% in het eindoordeel) was er ook de stemming van het publiek (de eindklanten) die voor 20% meetelde. Met deze prijs willen Promo-Biss en de BAPP de professionalisering van de sector aanmoedigen en vooral die adviseurs belonen die zich onderscheiden door hun professionele aanpak in het kiezen van de juiste product media (promotionele producten en business gifts). Product media blijken zowel op het vlak van korte termijn actiemarketing (kleine geschenken bij aankoop van een product of dienst) als van lange termijnaanpak (naambekendheid, bedrijfsimago) effectief. Diverse studies hebben dat de laatste jaren aangetoond.
De Belgian Association of Promotional Products is in 2000 opgericht met als missie de professionalisering, verdediging en promotie van de sector van de relatiegeschenken en promotionele artikelen, en van de professionele belangen van de leden. De BAPP gebruikt sinds 2015 ook de term product media voor promotionele producten en business gifts omdat die benaming beter omschrijft wat de kracht is van die artikelen in het arsenaal van middelen (media) dat een marketeer of bedrijfsleider ter beschikking heeft om omzet, naambekendheid en imago te laten groeien.
Promo-Biss/Promz.be is het vakblad over product media (promotionele artikelen en business gifts) en wordt verstuurd naar marketeers en bedrijfsleiders. Promo-Biss/Promz.be is in 2010 opgestart door de BAPP. Inmiddels wordt het blad uitgegeven door Uitgeverij Het Portaal in samenwerking met de BAPP.