Voortdurend blijven ons klachten bereiken over de onveiligheid en het gebrek aan woon- en leefcomfort in de Stationsstraat in Herzele. Terwijl men er maar voortdurend appartementen blijft bij proppen zonder aan de straat iets te doen, liggen inwoners die bijvoorbeeld in ploegen werken ’s nachts wakker van het lawaai en de trillingen van de betonvakken. Snelheidsbeperkingen worden niet nageleefd. Daarom zet Filip De Bodt van Leef! & Groen volgende vragen op de agenda tijdens de eertskomende gemeenteraad De weg is sinds 2016 in handen van de Gemeente Herzele? Welke investeringssubsidie hebben wij daarvoor ontvangen en welke maatregelen werden genomen? Overweegt het College een snelheidsbeperking + controle? Kan men de weg asfalteren? Wat met de fietspaden? De beperking van het zwaar verkeer? Wanneer komt het mobiliteitsplan eindelijk in zijn definitieve fase? Een hele boterham zo te zien, waar men graag een klaar en duidelijk antwoord op wil.
In verband met de Dienst Ruimtelijke Ordening staat het volgende op de agenda. Het College van Burgemeester en Schepenen vroeg advies aan de Gecoro rond het actualiseren van de bindende principes van het Structuurplan Herzele. “In welke richting wil het College deze bepalingen herzien?,” vraagt De Bodt van oppositiepartij Leef! & Groen.