Netwerkevent Economie en Toerisme trekt 120 aanwezigen…

De diensten lokale economie en toerisme van het lokaal bestuur Herzele sloegen de handen in elkaar met de Werkgroep Ondernemend Herzele en organiseerden op donderdag 30 maart een netwerkevent in De Wattenfabriek te Herzele. Er heerste een aangename sfeer met ruim 120 Herzeelse ondernemers en toerisme-ambassadeurs. De opkomst was groter dan de laatste editie in 2022. Je kon aan de aanwezigen merken dat opnieuw kunnen netwerken, na de coronacrisis en de energiecrisis, deugd deed. Enkele interessante gastsprekers en lekkere lokale drankjes en hapjes vormden een ideale cocktail voor deze avond. De Herzeelse brouwerijen De Ryck en Van Den Bossche openden de avond met een panelgesprek over hun samenwerking bij het brouwen van De Gouden Keper, het Herzeelse feestbier. Wim Haesebeyt, regiocoördinator Vlaamse Ardennen, stelde aan de hand van cijfermateriaal het toerisme in de Vlaamse Ardennen voor. Ook UNIZO werd die avond vertegenwoordigd door Jos Vermeiren, algemeen directeur van hun afdeling in Oost-Vlaanderen. Deze gaf toelichting over de werking van UNIZO en bracht het ondernemerschap in Herzele in kaart. Cindy Schockaert, lid van de WOH maar ook voorzitter van de marktcommissie, kon als een echte marktkramer haar stiel verkopen en het publiek overtuigen om lokaal te (blijven) kopen. Ze deed eveneens een oproep aan geïnteresseerden om toe te treden tot de werkgroep.

Schepen Heidi Knop gaf een overzicht van de voorbije en de geplande acties van de beide diensten.  De meeste genodigden waren onder de indruk wat er allemaal werd gerealiseerd. “Herzele heeft heel wat te bieden, zowel op toeristisch vlak als op vlak van ondernemerschap. Er zijn veel ondernemers en we zien ook steeds meer starters. Deze trachten we optimaal te ondersteunen en te informeren. Door zich in te schrijven in de bedrijvengids blijven ze steeds op de hoogte van alle activiteiten en informatie. Dit kan eenvoudig via de website of door te mailen naar economie@herzele.be”, voegt Heidi Knop schepen van toerisme en lokale economie er nog aan toe.

Netwerken betekent ook het nuttigen van een hapje en een drankje. De culinaire omkadering was tot in de puntjes verzorgd met versnaperingen die uitsluitend met streekproducten werden bereid door Sur Place, een startende ondernemer uit Herzele. De dorst werd gelest met wijnen van het Herzeelse wijndomein Pres De Gand en de bieren van de Herzeelse brouwerijen. De voorzitter van Werkgroep Ondernemend Herzele, Bruno Van Steenberghe blikt tevreden terug: “Lokale economie en toerisme zorgen voor een bruisend Herzele! Ik ben een tevreden man en kijk al uit naar een volgende even succesvolle editie!”

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Economie. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *