In Ninove is maandagvoormiddag, net voor openingstijd het logo Golden Arches, dat reeds meer dag 20 jaar dienst deed als herkenningspunt voor de fastfood keten McDonalds van zijn sokkel gehaald. Dit logo staat op een ijzeren paal van 30 meter hoog, en is daarmee de hoogste geplaatste pyloon in ons land zegt Nico De Saedeleer van Casualfood, de nieuwe overnemer. Het aloude logo wordt vervangen door een nieuw exemplaar. Eerder werd ook al de parking onder handen genomen. Men heeft een braakliggende stuk grond aangekocht, zodat de parking, die eigenlijk wat te klein was, kon worden uitgebreid.
Eind deze maand zal er opnieuw een hijskraan worden ingehuurd, om een nieuwe lichtbak op de pyloon te plaatsen. Deze zal volgens de huidige normen niet meer met TL-lampen werken, maar zal voorzien zijn van LED-verlichting. Het nieuwe logo zal enkel nog de ‘M’ bevatten. “In het oude logo stond de naam ‘McDonalds’ nog voluit, samen met ‘drive-thru’, maar McDonald’s is zo gekend dat de volledige naam er niet meer bij hoeft, zegt Nico De Saedeleer. Het is dus nog een paar dagen wachten op het nieuwe herkenningspunt.