“Weten dat je welkom bent, maakt het verschil”. Daarom ontvangen we de eerstejaars op onze campussen in Denderleeuw en Liedekerke én de derdejaars op de campus Kouterbaan al sinds jaar en dag met een onthaalproject. De leerlingen worden uitgebreid ondergedompeld in de werking van Smartschool en ons digitaal leer- en taalportfolio. Ook verbondenheid en welbevinden dragen wij hoog in het vaandel. Al op de eerste schooldagen is er ruimte voor een spel rond veerkracht en weerbaarheid en wordt er in elke klas gestart met een proactieve cirkel, een werkvorm die de verbondenheid tussen de leerlingen stimuleert en het gevoel van veiligheid binnen de klasgroep bevordert. Want zicht goed voelen in de klas, is het begin voor een succesvol schooljaar.
Nu onze leerlingen meer en meer digitaal leren werken, kunnen ook de leerkrachten niet achterblijven. De school investeert dit schooljaar in extra opleidingen voor leraren én elke leerkracht van het KAD krijgt een eigen laptop van de school!
Daarnaast wordt, na een succesvol proefproject vorig schooljaar, het BIS-project (bureau in school) verdergezet. Wie intekent voor het project, krijgt de mogelijkheid om zijn volledige takenpakket binnen de schoolmuren uit te oefenen. De school heeft voorzien in een stille werkruimte waar deelnemers van het project tussen 7.00u en 18.00u kunnen werken. Door wekelijks minstens 32u op school te werken, met min of meer vaste werktijden, bieden we ritme en ruimte aan, wat een positief effect heeft op de veerkracht van leraren.
Samen maken we school, verbonden vandaag in de klas en morgen misschien via afstandsonderwijs. Op welke manier ook, de leerlingen en leerkrachten van het KAD zijn er helemaal klaar voor!