Leerkrachten Gbs De vlindertuin delen hun talenten…

‘Waar je talenten en de behoeften van de wereld elkaar kruisen, ligt je roeping’ zei Aristoteles. Onderwijs is hiervoor dan ook de uitgelezen plaats om deze te ontdekken. In GBS De vlindertuin waren het de leerkrachten die de leerlingen met hun talenten leerden kennismaken m.b.v. een klassenwisselsysteem. De talige en theatrale leerkrachten stopten de leerlingen in een Frans taalbad of in fantasiewereld vol verhalen en hoe je met je stem deze fictieve wereld realistischer kon maken. Andere leerkrachten gingen de actieve en avontuurlijke toer op. Met een survivalparcours, dansles, bewegen met allerlei materiaal of zelfs gym voor je brein. Ja hoor! Een heel belangrijke work-out die Brain Gym. Het bestaat uit enkele eenvoudige bewegingsoefeningen die de twee hersenhelften activeren en ze stimuleren om beter samen te werken. Door je twee hersenhelften samen te gebruiken, krijg je meer energie. Je verbetert je leervaardigheden, je vindt het makkelijker om je te concentreren en om gemotiveerd aan de slag te gaan.

De digibeten kregen een bijscholing in belangrijke apps zoals ‘veilig leren lezen’ en ‘Bingel’ om daarna een leuke poster te leren maken in het gratis en populaire grafisch ontwerpplatform ‘canva’. Proefondervindelijk werden de leerlingen verder ook ondergedompeld in de magische wereld van chemie en fysica. Het proeven en creëren van culinaire hoogstandjes konden ze ervaren in een workshop ‘koken’. De creatievelingen konden zich dan weer uitleven met klei, schaar en papier, vilt of camera.

Het spelen met loose parts zetten we deze week extra in de kijker. Dit is namelijk de aanzet om het spelen met losse onderdelen in de loop van het verdere schooljaar blijven aan te bieden. Om zo de kinderen hun abstracte denken en het probleemoplossend vermogen verder te stimuleren. Deze inzet van talenten stopt niet bij deze week maar zal een verdere uitwisseling zijn doorheen het schooljaar.

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Publireportage. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *