JOENK het nieuwe subbrand voor en met de jongeren…

JOENK, dat is het nieuwe subbrand van lokaal bestuur Haaltert. Onder JOENK wil het lokaal bestuur haar werking ten aanzien van jongvolwassenen opnieuw scherpstellen op een manier die de jongeren aanspreekt. Het is een samen-verhaal, getrokken door het lokaal bestuur maar vormgegeven met de doelgroep en in het bijzonder de adviesraad Jeugd. Niet toevallig wordt dit nieuwe subbrand gelanceerd op het gelijknamige jongerenfestival JOENK op 23 september. “In een warme gemeente werken alle diensten samen om jongeren te omkaderen en de veerkracht en het welbevinden te versterken. We keken dan ook naar de behoeften waarbij deze doelgroep duidelijk versterking en een eigen merk wenste. Zo werkten we samen met de jeugd dit actieplan uit. Het is een geslaagd concept geworden en ik hoop dat jongeren zich hierin kunnen herkennen. Volg onze Instagrampagina JOENK en doe vooral mee!”, zegt burgemeester Veerle Baeyens.

Als lokale overheid is doelgroepgericht werken en communiceren vandaag de dag noodzakelijk. Het lokaal bestuur voelde al langer aan dat de jongvolwassenen zich op dat vlak minder gezien voelden. Hier werd binnen het meerjarenplan dan ook werk van gemaakt. Desk reseach en actief luisteren bij de doelgroep hebben uitgewezen dat deze doelgroep niet alleen andere noden en wensen heeft, maar ook op een andere manier benaderd wilt worden. Daarom werd er op basis van een positionerings- en brandingsoefening een apart subbrand uitgewerkt onder de naam JOENK. Bij alle stappen in dit proces is in de mate van het mogelijke ruimte gemaakt voor participatie en inspraak door de doelgroep, in het bijzonder de adviesraad Jeugd die vanaf nu ook onder de naam JOENK naar buiten zal komen.

Onder JOENK wil Haaltert haar werking ten aanzien van jongeren scherpstellen op een manier die past bij de doelgroep. JOENK is een plek waar jongeren gehoord worden en een stem krijgen. Het bestuur wil duidelijk maken dat toegankelijkheid, aanspreekbaarheid en ondersteuning een plek hebben binnen de werking. En hier samen met de jongeren verder aan bouwen.

Bij een subbrand hoort natuurlijk ook een look & feel. Het logo vloeit voort uit (1) de huisstijl van lokaal bestuur Haaltert, (2) de bevindingen van de deskresearch en het actief luisteren én (3) de positionering. Er werd gekozen voor harde lijnen en hoeken die de maturiteit en de startende onafhankelijkheid weerspiegelen.

Jongeren die zich geroepen voelen om hier verder aan mee te bouwen of gewoon een goed idee hebben voor de jongerenwerking in Haaltert kunnen vrijblijvend contact opnemen met de jeugddienst of de adviesraad Jeugd via www.haaltert.be/joenk-QR.

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *