Wat gebeurt er als je twee geblinddoekte inwoners naar een verrassende locatie in Geraardsbergen leidt? Het lokaal bestuur bracht verschillende duo’s samen en zag hoe ze elkaar – eenmaal de blinddoek afging – elke keer weer vonden in hun liefde voor onze stad. Wat vinden ze mooi? Waarom voelen ze zich hier zo goed? Willen ze ooit nog weg? Elk verhaal is anders, samen zijn ze gewoon top. De geselecteerde duo’s wisten niet op voorhand waar ze naartoe gingen en wie hun gesprekspartner zou worden. Het resultaat? Ontwapenende babbels, met altijd een toffe mix van curiositeit naar de ander en vooral veel genegenheid voor Geraardsbergen. “Met deze campagne wil het lokaal bestuur de troeven van onze stad in de kijker zetten. En wie kan dat beter dan onze eigen inwoners? Elk van hen heeft een heel eigen reden om hier graag te zijn: de rust, het erfgoed, de vele natuur, het ondernemerschap, de beleving voor de kinderen, het feit dat alles dichtbij is of iedereen elkaar kent… Ieder van hen heeft gelijk want Geraardsbergen is het allemaal”, zegt burgemeester Guido De Padt.
De eerste video uit de city-marketing campagne is vanaf vandaag te zien op de Facebook-pagina van Visit Geraardsbergen en de stad Geraardsbergen. Nadien worden de andere video’s gelanceerd. De campagne krijgt onder meer ook een plaatsje in de volgende edities van het stadsmagazine. Een uitgelezen plek om onze fiere burgers hun liefde voor Geraardsbergen te laten bezingen.
De aandachtige kijker merkt in de video’s meteen dat het logo van Geraardsbergen (en bij uitbreiding de volledige huisstijl) in een nieuw jasje steekt. Dezelfde idee van de campagne – mensen met elkaar in verbinding brengen en met elkaar in dialoog laten gaan – toont zich ook in de aanhalingstekens van het logo. De frisse, jonge kleuren tonen dan weer aan welke dynamische, energieke stad Geraardsbergen wil zijn.
Check de citymarketingcampagne via de knop in het beeld hieronder.