Het COVID-19-virus beheerst al weken ons leven. Om de dalende trend verder te zetten, is het belangrijk om de basisregels te blijven volgen. De stad werkte hiervoor de videocampagne ‘Hou Aalst virusvrij’ uit. Met een catchy oorwurm zorgen creatievelingen Ella Michiels, Gilles Van Schuylenbergh en Aaron Blommaert er voor dat die regels nog lang blijven hangen. Gilles, Ella en Aaron leenden graag hun talenten uit voor deze campagne. Gilles is waarschijnlijk het best gekend als kunstenaar, maar is ook een uitstekend liedjesschrijver. En dat kwam nu zeker van pas. Ella is taalcoach, presentatrice en radiomaker. Aaron is de benjamin van de drie, maar heeft ook al een mooi palmares bijeen geacteerd en gezongen.
Om ook een jonger publiek aan te trekken maakten Gilles, Ella en Aaron een video in TikTokstijl. Voorwerpen die niet weg te slaan zijn uit coronatijden, zoals WC-papier, een mondmasker en een thermometer, zorgen voor de beats. Voor de opnames trokken Ella, Gilles en Aaron naar de oude elektriciteitscentrale. Via deze link kun je het filmpje bekijken én delen https://www.facebook.com/StadAalst/videos/716882389066874/
De stad blijft inzetten op een positieve communicatie om de Aalstenaars te behoeden van coronamoeheid. “Uit onderzoek blijkt dat jongeren zich niet altijd bewust zijn van de regels. Met deze creatieve video willen wij hen aanspreken in hun taal. Na het succesvolle en felgesmaakte filmpje over de handelaars zetten we deze trend graag verder. Deze video vormt een mooie aanvulling op de CHIPKA die vanaf morgen in de bus valt. Daarin vind je niet enkel interessante reportages, ongewone foto’s en nuttige info, maar ook de QR-codes om de filmpjes nog eens te herbekijken. Met deze positieve en heldere communicatie hoop ik dat we samen Aalst virusvrij kunnen houden”, zegt burgemeester Christoph D’Haese.