In het kader van de nieuwe Tragelweg zijn in de Denderstraat te Aalst de tunnel- en rioolwerkzaamheden zo goed als voltooid. Op dit ogenblik wordt de laatste hand gelegd aan het betonneren van de borduren die de breedte van de weg moeten bepalen. Meteen is te zien dat de Denderstraat een heel stuk smaller zal worden, waardoor er ook in de toekomst geen tweerichtingsverkeer meer zal mogelijk zijn. Men heeft zijn inspiratie duidelijk gehaald bij de aanleg van de Moorselbaan. De weg ligt bezaaid met bochten en kronkels die het verkeer moeten afremmen. Het is ook hier dat de stad Aalst volop bezig is aan de plannen voor een nieuwe pendelparking, deze heeft uit op het treinstation dat ook een volledige make-over krijgt.
Op dit ogenblik is het een ware modderpoel in de Denderstraat, de omwonenden zullen dus nog eventjes op hun tanden moeten bijten, tot de werken achter de rug zijn. Of men door de éénrichting in de Denderstraat niet meer fileleed gaat creëren is nog een open vraag. Wat wel duidelijk is blijkt uit andere maatregelen die getroffen werden ter hoogte van de Moorselbaan in Aalst, de files op de Albrechtlaan, de Leopoldlaan, en de Heilig Hartlaan zijn er alleen maar op verergerd. Aan het milieu denkt men niet bij de uitstoot van al deze gassen die blijven hangen, door wagens die tergend traag hun weg vinden naar hun eindbestemming. Men kan dus geen kant meer op waardoor al het gemotoriseerd verkeer opstopt.