Haaltert start met online afsprakensysteem en past openingsuren aan…

Op maandag 1 juli verandert er heel wat voor de inwoners van Haaltert. Vanaf dan kan je via de website een afspraak maken met dienst Burgerzaken en de openingsuren van het gemeentehuis en Sociaal Huis veranderen. De wachtrijen kunnen lang zijn in het gemeentehuis. Door op afspraak te werken wordt dat vermeden en wie jou het best kan helpen, is zeker aanwezig.

Vanaf 1 juli 2024 kan je op www.haaltert.be/afspraak een afspraak boeken voor een eID, kidsID, reispas, rijbewijs, enz. bij de dienst Burgerzaken. Je krijgt dan via mail een ontvangstbevestiging en later een herinnering aan je afspraak. Wie liever geen afspraak via internet maakt, kan nog steeds telefoneren.

De diensten Omgeving (vroeger stedenbouw of ruimtelijke ordening), Openbare Ruimte (openbare werken) en de Sociale dienst (OCMW) werken al een tijd enkel op afspraak. Deze diensten stappen in deze eerste fase nog niet in op het online afsprakensysteem. Met hen maak je telefonisch een afspraak.

De nieuwe openingsuren gelden voor alle diensten van het gemeentehuis en Sociaal Huis. Er werd een uitzondering gemaakt voor dienst Burgerzaken. Bij hen kan je nog vrij binnenlopen op maandagvoormiddag en vrijdagvoormiddag. Behalve voor vreemdelingenzaken of nationaliteitsdossier, daarvoor heb je altijd een afspraak nodig.

Vanaf 1 juli valt in elke brievenbus een folder met daarop alle info. Je vindt alle info opwww.haaltert.be en het onthaal beantwoordt graag al jouw vragen.

 

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *