Begin deze week werden menig gebruikers van de bussen van De Lijn, in de vroege ochtend verrast toen hun bus plots niet kwam opdagen. Aan de bushaltes ter hoogte van het Dorp te Denderhoutem, stonden maandagmorgen een twintigtal scholieren te wachten op de lijnbus die er niet doorkwam. Blijkbaar was niemand op de hoogte dat er niet gereden werd. Bij bussen Muylaert n.v., die gedeeltelijk instaat voor het vervoer in de Denderregio Ninove – Aalst – Denderleeuw, was men maandagmorgen blijkbaar niet op de hoogte van dit voorval. Na contact met de woordvoerdster van De Lijn Oost-Vlaanderen, beloofde men de zaak te onderzoeken.
Rond de middag was de zaak opgehelderd, er bleek namelijk een aanvraag te zijn gebeurt door Aquafin, om onderhouds-werken uit te voeren aan een put die in de Nieuwstraat ter hoogte van café Gomaar gelegen is. Hiervoor zou alle doorgaand verkeer gedurende drie dagen omgeleid worden, en zo ook de bussen van De Lijn 32 en 33. Blijkbaar werden er hiervoor toch bordjes opgehangen op een misschien wel ongelukkige plaats onderaan de palen van De Lijn. Dus iedereen van op het Dorp (twee haltes) moest opstappen aan de volgende halte in de Zonnestraat, aangezien deze haltes werden geschrapt.
Toppunt van heel dit verhaal is dat er eigenlijk geen onderhoudswerken hebben plaatsgevonden. De borden zijn tot woensdag langs de kant van de weg blijven staan voor niks. Aquafin heeft dan uiteindelijk op donderdagmorgen te borden laten weghalen, zonder dat er iets van werken heeft plaatsgevonden. Straf dat men daarvoor honderden pendelaars in de kou liet staan. Of de werken verschoven zijn naar een latere datum, of niet meer nodig zijn, is een groot vraagteken. Vast staat wel dat het openbaar vervoer in de toekomst beter had communiceren met zijn klanten. Indien de buschauffeurs hiervan reeds de week voordien op de hoogte waren, was het maar een kleine moeite geweest om zijn klanten hiervan mondeling op de hoogte te brengen, in het donker zie je dergelijke borden op een ongelukkige plaats niet hangen.