Deze week werd bij Famica te Burst, de speciaalzaak voor kantoorbenodigdheden en lingerie, de nieuwe kadobon van Unizo Erpe-Mere voorgesteld. Deze nieuwste versie ziet er een stuk kleiner uit, wat betekend dat deze een stuk handiger is, en fris en jong oogt. De plaatselijke Unizo-afdeling wil op deze manier de kadobon aantrekkelijker maken bij zowel jong als ouder. “Sinds de lancering 2 jaar geleden werden zowat 6.000 kadobons verhandeld voor een bedrag van 50.000 euro” aldus plaatselijke Unizo voorzitter Franky Van Hee. “Dit garandeert ons dat deze 50.000 euro ook effectief werd gespendeerd bij onze lokale handelaars en dat is toch de bedoeling van dit initiatief.” De kadobon is zowel online te koop als in 8 verkooppunten en kan worden uitgewisseld in liefst 150 handelszaken in Erpe-Mere. “Het is onze bedoeling om dit aantal handelszaken nog te verhogen en anderzijds willen we ook de aankoop van de kadobon stimuleren” aldus Van Hee. “Het is handig als geschenk en makkelijk aan te schaffen en de ontvanger heeft keuze genoeg om er een aankoop mee te doen. Momenteel is het gemeentebestuur voor 40% afnemer van de kadobon en gebruikt deze voor jubilarissen, laureaten en vanaf volgende jaar ook als geboortepremie. We hopen nu dat bedrijven dit goede voorbeeld volgen en dit gebruiken als mogelijk geschenk voor hun personeel. Ook de handelaars zelf maken nog te weinig gebruik van dit middel en we zullen hen met deze promo-campagne proberen te overtuigen om zelf het goede voorbeeld te geven.” Er zijn kadobonnen van 5 en 20 euro.
(Foto: JCE)