Duizenden klanten van Carrefour rekenen opnieuw af met borstkanker ten voordele van Pink Ribbon…

Tijdens de internationale borstkankermaand oktober worden heel wat initiatieven en acties opgezet ten voordele van Pink Ribbon. Zeker bij Carrefour, voor het zevende jaar op rij een trouwe partner van Pink Ribbon België vzw, de nationale organisatie die strijdt tegen borstkanker. Van 3 tot en met 16 oktober organiseert Carrefour voor de tweede keer een solidaire afrondingsactie ten bate van Pink Ribbon, waarbij aan klanten wordt gevraagd om hun aankoopbedrag naar boven af te ronden tot de volgende euro. De eerste afrondingscampagne ten bate van Pink Ribbon vond plaats in februari 2021 en bracht maar liefst 447.026 euro op.

1 vrouw op 9 wordt in de loop van haar leven door borstkanker getroffen en ook mannen blijven niet van de ziekte gespaard. Om deze lotgenoten te helpen, organiseert Pink Ribbon België vzw jaarlijks verschillende campagnes op het gebied van preventie, vroegtijdige opsporing en psychosociale zorg aan patiënten en hun omgeving. Maar ook verschillende trouwe partners van Pink Ribbon steken elk jaar opnieuw de handen uit de mouwen en zetten acties op om zo hun steentje bij te dragen.

Carrefour en Pink Ribbon, dat is al zeven jaar lang een “pink match made in heaven”. Het hele jaar door staan er verschillende acties ten voordele van Pink Ribbon op stapel bij Carrefour. Zo kan je bij alle Carrefour Hypermarkten, Markets en een selectie van Express-winkels de succesvolle Pink Ribbon Papillon-banaan vinden. Daarnaast verkopen ze elk jaar hét symbool in de strijd tegen borstkanker, namelijk het allernieuwste Pink Ribbon-lintje, en organiseert Carrefour een lingerieactie waarbij er per aankoopschijf van €10 een mooie donatie naar Pink Ribbon gaat. Verder is de supermarktketen ook heel erg begaan met de gezonde levensstijl van haar medewerkers en daarom nemen ze jaarlijks deel aan wandelchallenge De Roze Mars. Maar het engagement gaat nog verder en neemt sinds 2021 een nieuwe vorm aan: een afrondingscampagne voor klanten van Carrefour ten voordele van Pink Ribbon.

“De strijd tegen borstkanker ligt Carrefour nauw aan het hart. De ziekte treft helaas heel veel vrouwen en mannen in ons land, waaronder onze eigen medewerkers. De projecten die Pink Ribbon opzet om patiënten in hun traject te ondersteunen, is uitzonderlijk en van essentieel belang. Daarom is Carrefour België al jarenlang een trotse partner van de vzw en zoeken we elk jaar opnieuw naar manieren om te steunen. We zijn ervan overtuigd dat deze solidariteitscampagne het bewustzijn rond de ziekte bij onze klanten zal vergroten en we zo samen de strijd tegen borstkanker kunnen aangaan.” benadrukt Pascal Léglise, CSR-Quality Director van Carrefour België.

“Het betekent veel voor Pink Ribbon dat Carrefour zich bij ons aansluit in de strijd tegen borstkanker. Carrefour steunt al jaren onze organisatie en daar zijn we hen enorm dankbaar voor. De Solidaire Afrondingsactie was in 2021 een groot succes en we hopen dat dat in 2022 opnieuw het geval mag zijn voor Pink Ribbon”, aldus Hilde Debackere, gedelegeerd bestuurder van Pink Ribbon.

(Foto: Google)

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Publireportage. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *