Denderleeuw heeft zijn nieuwe onthaalruimte ingehuldigd…

Denderleeuw heeft zijn onthaalbalie administratief centrum officieel geopend Persregio DenderDit voorjaar werd hard gewerkt aan de vernieuwing van het onthaal in het administratief centrum. De nieuwe balie was al een tijdje in gebruik, maar het was nog even wachten op de levering van het modern meubilair voor de wachtruimte. Nu ook die plaatsing achter de rug is, verzamelden de medewerkers van het gebouw op donderdagnamiddag 29 juni voor de officiële opening. Tijdens de avonddienst werden ook bezoekers getrakteerd op een glaasje en gevraagd naar hun suggesties voor een nog sterkere dienstverlening in de toekomst. Eind februari gingen de werken aan het onthaal van het administratief centrum van start. Een groot deel daarvan werd uitgevoerd door onze eigen medewerkers. Zo braken de gemeentearbeiders de oude onthaalbalie uit. Hierna plaatste een externe firma het moderne balie-meubel centraal in onze inkomhal. Vervolgens gingen de gemeente-arbeiders opnieuw aan de slag. Ze realiseerden een volledig nieuw strak plafond in de inkomhal, legden heel wat extra bekabeling, plaatsten nieuwe verwarming, mooie vloerbekleding, moderne verlichting en zorgden voor een frisse verftoets. In de wachtruimte kozen we voor kleurrijke zitelementen zodat bezoekers in een aangenaam kader even kunnen wachten. In totaal kostten de werken ongeveer 25.000 euro.

Nieuwe dynamiek creëren aan het onthaal. “Toegankelijkheid vormt een van de drie grote beleidsthema’s uit het meerjarenplan”, legt de gemeentesecretaris uit. “Precies waar we met ons nieuwe onthaal op inzetten: een toegankelijke en klantgerichte dienstverlening voor onze bezoekers. Bedoeling is een nieuwe dynamiek te creëren aan het onthaal. In het verleden merkten sommige bezoekers onze oude onthaalbalie niet eens op en liepen hieraan voorbij. Met de moderne open balie centraal in de inkomhal trekken we de bezoeker aan en willen we zijn of haar eerste aanspreekpunt vormen voor een snelle en efficiënte afhandeling van hun vraag. Eenvoudige informatievragen gaan de onthaal-medewerkers zo veel mogelijk zelf beantwoorden, maar ook meldingen en klachten zullen meteen door hen opgevangen worden. Op termijn is het ook de bedoeling dat inwoners hun attesten en dergelijke aan het onthaal kunnen afhalen. Dit alles vanuit het idee om een bezoeker zo klantvriendelijk mogelijk te helpen. Om deze nieuwe dynamiek mogelijk te maken hebben we uiteraard extra mensen nodig. Daarom startten we recent een aanwervingsprocedure op om snel 2 nieuwe medewerkers aan te trekken voor het onthaal. Om maximaal in te zetten op toegankelijkheid voor alle doelgroepen werd trouwens ook een lagere onthaalbalie voor mindervaliden voorzien en hielden we rekening met onze jongste bezoekers met de plaatsing van een houten speelelement in de wachtruimte.”

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *