Al 3 jaar op een rij werken we succesvol samen met de Pieter van Aelst – galerij en lokale handelaars om ons steentje bij te dragen aan de Warmste Week – Actie van Studio Brussel. Een leegstaand pand in het stadscentrum van Aalst (de voormalige Cassis-winkel) wordt gezellig aangekleed met als doel: passanten kennis laten maken met de wereld van zorg en welzijn. Dit jaar past onze actie perfect bij de naam ‘Warm-Up’. We werken samen met enkele Aalsterse ondernemers (Pop-Up Deal) en verkopen dekbedden voor het goede doel. Passanten kunnen een dekbed kopen of een dekbed schenken. (Winkelprijs: 50 euro, nu voor slechts 20 euro/stuk – twee persoons 240 x 220 cm en een persoons 150 x 200 cm).
Met welk doel? Warmte schenken aan mensen die er nood aan hebben. We denken hierbij aan kwetsbare jongeren, senioren, gezinnen, daklozen, mensen in armoede, eenzamen, … die tijdens de koude wintermaanden nood hebben aan extra warmte. We kiezen daarom het CAW (afdeling Aalst) als goed doel, aangezien zij met hun aanbod met al deze doelgroepen in contact komen. De actie loopt in Aalst en de geschonken dekbedden gaan ook rechtstreeks naar mensen in Aalst.
Om het concept kenbaar te maken denken we aan het netwerk van de Pieter van Aelst galerij & aan een samenwerking met Radio Goeiedag – om met enkele ludieke acties een zo breed mogelijk publiek te bereiken. Een dekbed kopen of schenken kan tijdens de openingsdagen van Radio Goeiedag.