De Wakkere burger vindt nieuw Aalsters stadslogo flop…

Logo Stad Aalst 2015 Persregio DenderIn een mail aan onze redactie deed André Emiel Bogaert ‘de immer wakkere burger’ uit de grootste stad van Oost-Vlaanderen, ajuinenstad genoemd, zijn beklag over het nieuwe stadslogo aan de hand van een mail die hij richtte aan het Aalsters stadsbestuur. Wij vonden het opportune om u de volledige versie voor te schotelen, zonder hierin één woord te boycotten. Veel leesplezier toegewenst…..

t.a.v. CBS

Geacht college,

Eerlijk gezegd, viel ik zowat van mijn stoel bij het zien van ons (eigenlijk uw) nieuw stadslogo. Dit is een geval van professionele onkunde en ik wik dan nog mijn woorden na te zijn te rade gegaan bij mensen uit het vak, aangezien ik mij niet wil opwerpen als specialist inzake publiciteit en P.R.

In feite na-aperij, niets creatief, niets “Aalst-linkend”. De uitleg van de twee oevers en de tussen stromende Dender heeft men er finaal gewoon bijgehaald om het log te justifiëren. Ok, smaken en kleuren …, maar toch, laten we eerlijk zijn. De driehoek als publiciteit, als embleem, als symbool, als logo is én zo oud als de straat én al honderden keren gebruikt om alles en nog wat uit beelden. Of niet soms? Van Triangel zowat overal over Helvetia over Toblerone over …. vindt men identiek hetzelfde teken.

Volgens mij – maar wie ben ik, aangezien men in Aalst nooit Sant in eigen land is – hebben zowel het ontwerpbureau als zij die het aanvaard hebben (u dus) zwaar geblunderd en dit zelfs nog los van de substantiële kostprijs. Het is volgens sommigen misschien beter dan het vorige, maar dat was nu echt niet moeilijk! Maar dit argument alleen weegt niet op tegen wat er nu voor “Ons einig Oilsjt” (ludiek) of voor ” Onze stad Aalst” (ernstig) staat.

Om Aalst niet voor jaren op te zadelen met dit weinigzeggend logo, stel ik voor dit per kerende af te voeren (of zeer misschien te behouden voor een of andere dienst met driehoeksfunctie), het oude tijdelijk in gebruik te laten  en per omgaande op vakkundige wijze een ander én krachtig logo via wedstrijdformule te laten ontwerpen en zo Aalst eindelijk eens weer embleemmatig op de kaart te zetten.

Dit, wat er nu staat, is pure spielerei op voordracht van ik weet niet welke politicus/a of lobby. Of houdt er misschien een soort referendum/bevraging (mini grapje, maar kern van waarheid, want de stad deed het ooit o.m. zelfs voor lantaarnpalen).

Hoogachtend.

A.E.BOGAERT

De immer Wakkere

Onze redactie is uiteraard ook benieuwd naar wat u ervan vindt, laat ons uw mening horen via onderstaand reactieformulier, of via de Facebook-pagina https://www.facebook.com/persregiodender

 

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *