De Ninoofse stadsapp zit vanaf morgen resp. 1 juni 2023, in een nieuw jasje. Ninove voerde een upgrade door naar een app met Mijn Burgerprofiel. In de vorige versie van de stadsapp had je al toegang tot diensten van je stad/gemeente. Nu biedt de app je ook alles wat je vandaag kan regelen via de website van Mijn Burgerprofiel. Een all-in-one app! Wat kan je zoal doen als inwoner met de app: persoonlijke gegevens raadplegen (info over je woning, een overzicht van je diploma’s …) – attesten en vergunningen raadplegen en downloaden – eBox-berichten ontvangen – een afspraak maken – lokaal nieuws volgen – op de hoogte blijven van activiteiten en evenementen in je buurt – openingsuren raadplegen, en meldingen ontvangen. De Ninove-app blijft in beweging: check dus zeker regelmatig wat er nieuw is.
Joost Arents, schepen bevoegd voor digitalisering: “Ninove zit bij de eerste steden in Vlaanderen om te starten met de Mijn Burgerprofiel App. Met de app heb je de overheid altijd ‘op zak’. Dat past helemaal binnen de verdere digitalisering van ons lokaal bestuur. Het mooie aan deze app is dat het aantal functionaliteiten de komende maanden en jaren enkel maar zal toenemen. Je hebt namelijk heel wat verschillende partners die de app uitbouwen: Vlaanderen ontwikkelt nieuwe functionaliteiten, maar ook gemeenten en steden, waaronder Ninove, zetten volop hun schouders onder die digitalisering. Want waarom zou je naar het stadhuis moeten komen voor attesten die je perfect online kan aanvragen? Al vergeten we natuurlijk de inwoners niet die minder digitaal zijn. Je zal altijd nog in het stadhuis terechtkunnen met al je vragen.”
Hoe overschakelen van de Ninove-app naar de vernieuwde app? Had je de stadsapp al op je telefoon staan, en staan de automatische updates aan, dan hoef je niets te doen. Wanneer je de app opent, krijg je meteen de laatste versie van de app te zien. Staan je automatische updates uit, dan krijg je een melding dat er een update nodig is. Met een paar kliks kan je die update zelf starten. Wie de app nog niet geïnstalleerd heeft, kan dit nog altijd doen via de Apple App Store of via de Google Play Store.
Heb je hulp nodig? Je vindt op https://mijnburgerprofiel.be alvast heel wat informatie. Als je een vraag hebt, kan je via die webpagina met iemand chatten of een e-mail sturen. Bel je liever? Dat kan via het gratis nummer 1700.