De positieve kracht(en) van speelnatuur…

Regionaal landschap scholen Persregio DenderHet is geen fijne vaststelling dat één op zes van de schoolgaande kinderen lijdt aan overgewicht. Een gepast antwoord vinden om daar wat aan te doen lijkt niet zo eenvoudig. Of toch? Het is wetenschappelijk bewezen dat speelnatuur kinderen prikkelt en aanzet tot bewegen. Het stimuleert hun motorische, cognitieve, emotionele en psychische ontwikkeling. Speelnatuur op school is dan ook een ideale formule. Kinderen spenderen immers heel wat tijd van hun jonge leven op school. Eén van de projecten binnen het Regionaal Landschap Schelde-Durme bevindt zich momenteel in Aalst, in Ten Rozen werkt men ijverig aan een ontwerpinput speelnatuur en recreatie van het masterplan voor volgend jaar, en in de Basisschool van het Koninklijk Atheneum begeleidt Regionaal Landschap Schelde-Durme de leerlingen met een groen en speels ontwerp. Het RLSD begeleidt scholen en gemeenten binnen haar werkingsgebied bij de herinrichting van speelplaatsen en openbare natuurspeelzones, zodat kinderen en natuur vrij spel krijgen. Het is een van de vele manieren waarop het RLSD aan een groter draagvlak werkt voor natuur en landschap. Met speelnatuur richt het zich specifiek op de toekomstige generaties.

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Publireportage. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *