De aanleg van een Hoppinpunt start op 6 januari 2025 in Mere…

Op 6 januari 2025 starten de werken voor de aanleg van een Hoppinpunt in de deelgemeente Mere. Een Hoppinpunt is een knooppunt waar verschillende vervoersmiddelen samenkomen, zoals bussen, deelauto’s en deelfietsen. Het doel is om de mobiliteit in onze gemeente te verbeteren en het gebruik van duurzame vervoersmiddelen te stimuleren. De verschillende bushaltes aan het Hoppinpunt in Mere worden toegankelijk aangelegd. Naast een bushokje komt er ook een fietsenstalling. Deelauto’s en deelfietsen krijgen hun vaste plaats.

Fasering van de werken
De werken worden uitgevoerd in 2 fasen:

Fase 1: Van 6 januari 2025 tot en met 31 januari 2025 start de aannemer met de werken langs de Bosstraat en Bergstraat
Fase 2: Van 3 februari 2025 tot en met 7 februari 2025 pakt de aannemer de kant van de Steenstraat onder handen.
Omleidingen

Fase 1
Komende van Erpe via Bergstraat – Patronaatstraat – Meredorp – Sint-Bavoweg – Daalstraat – Merelputstraat – Steenstraat – Rondpunt – Bosstraat
Komende van Oudenaardsesteenweg via Bosstraat – Magerstraat – Beekkantstraat – Beekstraat – Nijverheidsstraat – Steenstraat
De Magerstraat en Beekkantstraat worden in deze eerste fase eenrichting. In de wijk Bavokouter wordt de rijrichting omgedraaid (in via Magerstraat en uit via Bosstraat).

Fase 2
De Steenstraat en Kerkhofstraat worden in deze tweede fase eenrichting.

Komende van de Kruiskoutermolen via Diepestraat – Broekstraat – Doorsteekstraat – Nijverheidsstraat – Rondpunt.

De handelaars in Mere blijven bereikbaar tijdens de werken. De parkeerplaatsen in de Bosstraat worden ingenomen door de werken, waardoor parkeren daar niet meer mogelijk is. De dienstregeling van De Lijn wijzigt ook door deze werken. De meest actuele informatie over dienstregeling kan je raadplegen in de app of op de website van De Lijn.

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Nieuws. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *