Vandaag 18 januari 2017 is het exact één jaar geleden dat het administratief centrum van de stad Aalst zijn deuren opende. In het administratief centrum wordt de burger op een klantvriendelijke en efficiënte manier geholpen via een vooruitstrevend baliesysteem. Vandaag blikken we terug op de resultaten. In het totaal kwamen 140.112 bezoekers over de vloer sinds de opening op 18 januari 2016 tot en met 16 januari 2017. Woensdag is met zijn namiddag- en avondopening, van 13.00 tot 20.30 uur de drukste dag. Dan ontvangt het administratief centrum gemiddeld 875 bezoekers. De Aalstenaars komen het minst op donderdag, dan gaat het gemiddeld om 435 bezoekers.
De meest gevraagde producten zijn een identiteitskaart aanvragen of afhalen, een adreswijziging kenbaar maken, algemene informatie opvragen, en verblijfsdocumenten aanvragen. Gemiddeld duurt een bezoek 13 minuten 17 seconden, de totale doorlooptijd vanaf het moment dat je binnenkomt tot je buitengaat.
Vandaag kregen de eerste 200 bezoekers een zakje pralines, Aalsterse ajuintjes in dit geval, toegestopt als teken van verwelkoming om de eerste verjaardag te vieren.