Een op vijf Vlaamse jongeren kampt met psychische problemen. Niet alleen is deze problematiek serieus onderkend, er rust ook een zware taboe op. Om deze te doorbreken, organiseerden VTM, Qmusic en Belfius de eerste Rode Neuzen Dag. Team Welzijn van de stad Aalst bedacht in dit kader volgende uitdaging: Als men erin slaagde 1.000 rode neuzen te verkopen, dan zou het schepencollege gedurende één voormiddag meedraaien op de pediatrie van beide zorginstellingen in de stad (ASZ & OLV). Met de hulp van het Stedelijk Zwembad en De Werf (actie René Souvagie) werd het vooropgestelde doel afgelopen weekend bereikt. Belofte maakt schuld! Vrijdagmorgen ging het college van burgemeester en schepenen als tegenprestatie helpen op de kinderafdelingen van de Aalsterse ziekenhuizen. Ze trokken voor één keer een witte schort aan en sprongen de dokters en verpleegkundigen bij waar nodig, zij het mét rode neus. Met een lach de problematiek van psychische problemen bij jongeren bespreekbaar maken, dat was de opzet. “Aalst is de stad van de zorg maar ook van de humor, dus kon men ook deze keer niet achterblijven. Als schepen van Welzijn draag ik deze actie uiteraard een warm hart toe”, aldus Dylan Casaer (SD&P). “Heel veel respect voor alle mensen die dit werk dag in dag uit doen. Echt bewonderenswaardig”, zo besluit de schepen verder.
ADVERTENTIE
ARCHIEF