Vorige week zag een nieuwe facebookpagina het licht, onder de naam ‘Nightlife Aalst’. De pagina is een eerste aanzet naar het gezamenlijk doel om het Aalsterse nachtleven wat nieuw leven in te blazen. Enige tijd geleden riepen schepen Katrien Beulens en coördinator horeca (Toon De Backer) de uitbaters van nachthoreca te Aalst bij elkaar om de ‘pijnpunten’ van het nachtleven in Aalst samen aan te kaarten. Na een constructief overleg kwamen we tot 3 belangrijke pijlers, namelijk mobiliteit, veiligheid en communicatie. Schepen van Economie Katrien Beulens (CD&V): “Na het overleg bleek er voor ons wel wat werk aan de winkel. Elk van deze pijlers moet aangepakt worden met de nodige maatregelen in samenspraak met de betrokken personen en bevoegde diensten. Voor de pijler veiligheid ben ik blij om te zien dat de samenwerking met de politie ook heel nauw kan verlopen.”
Wat de pijler communicatie betreft, is op korte termijn actie ondernomen met een facebookpagina. De bedoeling is dat de horeca uit het nachtleven (in groot Aalst) hier alle evenementen op post zodat mensen weten wat er in Aalst allemaal te doen is. Sociale media zijn en blijven toch nog steeds een heel belangrijk communicatiemiddel.
Deze pagina kan een mooie aanvulling zijn op de reeds bestaande communicatiekanalen (bijvoorbeeld de website Uit in Aalst) en ook een mogelijke samenwerking met Biensoigné lijkt aangewezen. De pijler mobiliteit draait dan vooral rond de taxi’s, waarbij we kunnen meegeven dat hiervoor na de feestdagen ook een overleg zal ingepland worden.
Schepen Katrien Beulens (CD&V) vult nog aan: “De uitbaters beseffen dat ook zij hun steentje moeten bijdragen om dit verhaal te laten slagen en zien dit dan ook vol goede moed zitten. Hopelijk kunnen we met enkele aanpassingen de uitgaande jeugd de weg opnieuw naar Aalst laten vinden.”