Aalst voert een ‘Vriendenpas’ in, en hoopt op succes…

Met de introductie van de ‘vriendenpas’ slaat cultuurhuis De Werf een nieuwe weg in. Het abonnementensysteem is niet langer een succes in de cultuursector. Corona heeft tot gevolg gehad dat het actieve cultuurpubliek op een andere manier omgaat met het plannen van cultuurbeleving. Het is duidelijk geworden dat mensen niet langer veel op voorhand tickets boeken, en dat er eerder gekozen wordt voor een korte termijnplanning. CC De Werf speelde hierop reeds in door het abonnementssysteem niet langer toe te passen.  Men publiceerde wel een programmatie voor het hele seizoen, maar de ticketverkoop werd opgedeeld in twee periodes. Op die manier kan door het publiek veel korter geschakeld worden om voorstellingen bij te wonen.

Omdat aan de abonnementswerking een kortingssysteem was verbonden, en dit nu met de nieuwe werking niet langer kon toegepast worden, introduceert De Werf voortaan de “vriendenpas”. Dit is  een publieksvriendelijke toepassing  om enerzijds trouw publiek te belonen maar anderzijds ook nieuw publiek  aan te trekken. Deze “vriendenpas” kan vooraf aangekocht worden aan 10 euro, zal één seizoen geldig zijn, is permanent verkrijgbaar  en geeft recht op een korting van gemiddeld 15% gedurende het hele seizoen.

Naast deze pas blijven de gekende kortingen van toepassing: 10% voor 65+, groepen vanaf 20  personen en houders van een European Disability Card, 20% voor de Vriendenkring van de stad Aalst, tot maximum 40% voor jongeren -26 jaar en scholen, 50% voor last minute tickets, tickets met verminderde zichtbaarheid. Bovendien kan ook blijvend gebruik gemaakt worden van de Uitpas aan kansentarie

“De formule van “vriendenpas is een nieuwe schakel in een gewijzigd cultuurlandschap,” zegt Jean Jacques De Gucht. Deze formule biedt door een gerichtere toepassing van een korting aan een trouw publiek meer flexibiliteit om in te spelen op  het cultureel aanbod.

Deze tool wordt  ingevoerd om mensen terug naar het cultuurhuis te brengen, zowel trouwe bezoekers van De Werf alsook om  een nieuw publiek te motiveren om tegen een lagere kost te komen genieten van  het voor hen aantrekkelijke  culturele aanbod. Dit zal dus ongetwijfeld drempelverlagend werken. “Ons cultuurhuis is immers een huis dat open staat voor elkeen die op een toegankelijke manier van cultuur wenst te komen genieten om er mentale zuurstof  uit te puren,” voegt De Gucht er nog aan toe.

 

Deel dit bericht via:
Dit bericht is geplaatst in Cultuur. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Current ye@r *