Morgen, vrijdag 27 maart, ligt de derde editie van het stadsmagazine CHIPKA in alle Aalsterse bussen. De grote dossiers zijn het Taalbeleid in de basisscholen, het nieuwe toeristische kantoor en de erfstukken die het museum ontvangt. Er is weer een speciale cover, met een vette knipoog naar Mijn Pop-uprestaurant. Kandidaten Fee en Jonas hebben alvast kunnen kennismaken met alle streekproducten van onze stad. Ze hebben er trouwens heel veel zin in, en hopen op de steun van alle Aalstenaars. De redactie ging op pad met Goedroen van Lunenburg, de taalcoach van de stad. Het aantal anderstalige kinderen in het basisonderwijs neemt ieder jaar toe. Goedroen biedt ondersteuning aan leerkrachten, directies en zorgcoördinatoren.
Vorige week was er de officiële opening van het nieuwe toeristische kantoor op de Hopmarkt. Dat kantoor is er trouwens niet enkel voor de toeristen, maar moet ook een thuis worden voor alle Aalstenaars , de beste ambassadeurs van onze stad. De deelgemeente in de kijker is deze keer Gijzegem. Wilfried ‘Wilfrit’ Wesemael, notoir wielrenner en friturist, startte er zijn 2 carrières. “Als ze u gijzelen, geen weerstand bieden”, die wijze raad neemt Karim Van Overmeire mee bij iedere opdracht als verkiezingswaarnemer. Hij is trouwens net terug uit Gagaoezië.
Er zijn niet enkel prachtige foto’s van professionele fotografen, ook stadsgenoten delen hun foto’s met #CHIPKA op de verschillende sociale media. En die krijgen een mooi plekje in CHIPKA. Niet-Aalstenaars kunnen een CHIPKA afhalen bij de dienst Toerisme op de Hopmarkt, dan maken ze meteen kennis met het toeristische aanbod van onze stad.